TAMBO PITUAH

"...Alam Takambang Jadi Guru..."

Friday, September 26, 2008

Asian Player in NBA

Sekarang adalah era nya Asia untuk membuktikan diri di ajang bola basket paling prestisius di Amerika bahkan dunia, NBA (National Basketball Association). Bagaimanapun sudah tercatat dalam sejarah NBA sudah ada 4 pemain Asia yang turut ambil bagian dalam liga bola basket terbaik dan menyuguhkan permainan menarik. Mereka antara lain Wang Zhizi,Meng Bateer,Yuta Tabuse (Phoenix Suns),ketiga pemain ini sudah tidak bermain lagi di NBA, Yao Ming (Houston Rockets), dan ,dengan permainan yang menyakinkan sejak Olimpiade dua tahun terakhir,Sun Yue (LA Lakers) dan Yi Jian Lian (New Jersey Nets). Well.. orang bule sana bisa bilang "white guy can jump..!" ,sejak Brent Barry, satu-satunya pemain kulit putih yang menjuarai konter slamdunk era 90an, sekarang pun ternyata "..but hey asian guy can jump too.." :)
Yi Jian Lian berhasil terpilih dalam Rookie All Star 2007 dan debut pertamanya melawan Charlotte Bobcat dengan membukukan 29 point dari 14/17 kali tembakan dengan jump shoot menawan, three point shoot tajam dan slamdunk yang mantap! Yeah dengan Tinggi 7 kaki dan kecepatan prima, mungkin bisa dikatakan permainannya sedikit mendekati Kevin Garnett dari Boston Celtics. Jepang dan China sudah berbicara di ajang NBA sekarang Kapan ya pemain dari negri kita? Kita harus membenahi diri dulu bukan....?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Blog Content

Locations of visitors to this page

Website counter

The WeatherPixie

Blogger Indonesia

BlogFam Community

Adventure Travel Tales and Tips
Read the exciting tales and get the tips from experienced long-time travelers. Don't think adventure travel is not your thing. Consider their motto: "Adventure Travel is a way of life, once you've discovered it". PageRank

Search Islamic Directory
Keyword:

Trik-Tips Blog

Add to Plusmo Add to Google Reader or Homepage Add to The Free Dictionary Add to netomat Hub Receive IM, Email or Mobile alerts when new content is published on this site. Add to Technorati Favorites Add TAMBO PITUAH to ODEO

Powered by FeedBurner

Add to Technorati Favorites

tambo, pituah, urang awak,minang sepakat, minang, tambo, pituah, slamhendunk

Please get the Blog Link Banner Exchange.It's easy Just copy & paste the code below

Blog Advertising

My Photo
Name:
Location: Bandung, Indonesia

"...Neither thirst, hunger, suffer nor hate shall keep us from being happy and free as we trully and originally are...I'll Mubarak"

Powered by Blogger

Life is Such a Wonderful Thing